Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępnści ma zastosowanie do strony internetowej
oferta.uw.edu.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2017-05-15.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-07-01 .
Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Kotwice (odnośniki w obrębie strony)
- Serwis nie posiada odnośników umożliwiających bezpośrednie przejście do treści stron.
- Linki
- Serwis posiada odnośniki wyróżnione tylko kolorem.
- Serwis posiada odnośniki kontekstowe, których treść nie informuje jednoznacznie o celu.
- Serwis posiada zduplikowane linki.
- Znacznik języka strony lub treści tekstowej.
- Serwis posiada nieprawidłową wartość znacznika języka.
- Nagłówki
- Strony serwisu posiadają błędy w definicji hierarchii nagłówków lub nie posiadają nagłówka H1.
- Strona główna serwisu nie posiada zdefiniowanej struktury nagłówków.
- Formularze
- Brak opisu przycisków zatwierdzających przy polach tekstowych "wyszukiwarki" i "newslettera".
- Pozostałe elementy sterujące strony
- Wskazanie elementu w menu rozwijanym automatycznie wybiera i przechodzi do wskazanego elementu bez możliwości zatwierdzenia.
- Elementy klikalne
- Brak etykiety elementu klikalnego do zamknięcia komunikatu o cookies.
- Obszary strony, tzw. landmarki
- W serwisie występują błędy w definicjach obszarów tzw. landmarków.
- Wyszukiwanie w serwisie
- Brak nagłówka wyróżniającego wynik wyszukiwania.
- Brak informacji o liczbie znalezionych wyników.
- Brak informacji o nieznalezionym wyniku.
- Dostępność materiałów zamieszczonych na stronie
- Strona może posiadać odnośniki do dokumentów, które nie są dostępne.
- Mapa serwisu, zrozumiałość struktury serwisu, łatwość odnajdywania informacji
- Serwis nie posiada mapy stron.
- Kontrasty i kolorystyka strony
- Serwis posiada elementy nie spełniające wymogów kontrastu.
- Wyróżnienie linków i innych istotnych elementów strony
- Serwis posiada niewyróżnione odnośniki.
- Serwis posiada odnośniki wyróżnione tylko kolorem.
- Serwis posiada odnośniki, które nie spełniają wymogów kontrastu.
- Walidacja HTML/CSS
- W serwisie występują problemy z walidacją HTML.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny: Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych UW.
Skróty klawiaturowe
Na stronie
oferta.uw.edu.pl nie zastosowano żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Paweł Płatek. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: pplatek@uott.uw.edu.pl, telefon (22) 55 40 727. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Jednostka Prowadząca deklaruje dostępność architektoniczną budynku: Budynek CENT III - Żwirki i Wigury 101, 02-089 Warszawa (Ochota)
Wejście do budynku
Wejścia do budynku przystosowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi dostępności budynków przez osoby niepełnosprawne. Dostęp do budynku nie wymaga pomocy.
Korytarze i przejścia
Korytarze i windy w budynku przystosowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi dostępności budynków przez osoby niepełnosprawne. Poruszanie się po budynku i dostęp do wind nie wymaga pomocy.
Procedury
Budynek przystosowany i dostępny dla osób niepełnosprawnych bez konieczności pomocy.
Dodatkowa pomoc
W sytuacji potrzeby uzyskania pomocy proszę zgłosić się do portiera.
Łazienki, toalety, szatnie
Budynek wyposażony w oznaczone i przystosowane toalety oraz łazienki z prysznicami zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi dostępności budynków przez osoby niepełnosprawne.
Dodatkowe dostosowania
Budynek wyposażony (etap II) w oznaczenia numeracji pomieszczeń, przycisków w windach w systemie Brailla, oraz powiadomienia głosowe w windach.
Dojazd i miejsca parkingowe
Budynek zlokalizowany w sąsiedztwie przystanków komunikacji miejskiej, wyposażony w miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Nie ma ograniczeń wstępu z psem asystującym.
Tłumacz PJM
Potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza PJM należy składać do Biura ds. Osób Niepełnosprawnych UW z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Kontakt do BON: /22/ 55 24 22, bon@uw.edu.pl, www.bon.uw.edu.pl.