Jednostki UW i Spółki Spin-Off
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Artykuły
Nowe srebrowe magnesy

Badacze z UW odkryli, że pewien związek srebra, boru i fluoru wykazuje silne oddziaływania magnetyczne, a inny związek srebra i fluoru pod ciśnieniem przyjmuje strukturę podobną do nanorurek.

Spółka celowa Uniwersytetu Warszawskiego i spółki spin-off

UWRC sp. z o.o. to spółka celowa Uniwersytetu Warszawskiego, której głównym celem działania jest wspieranie Uniwersytetu Warszawskiego i jego pracowników w komercjalizacji wyników pracy naukowej. Spółka opiera swoją działalność na potencjale naukowo-badawczym, wynalazczym i technologicznym Uniwersytetu Warszawskiego oraz jego bazie infrastrukturalnej. UWRC oferuje swoje usługi również inwestorom i przedsiębiorstwom zainteresowanym współpracą badawczo-rozwojową z Uniwersytetem Warszawskim.

Spółki Spin-off z udziałem Uniwersytetu Warszawskiego

Na Uniwersytecie Warszawskim działa już siedem spółek typu spin-off. To firmy utworzone przez naukowców pracujących na UW, których udziałowcem jest właśnie uczelnia.

Uniwersytet nie jest w stanie postawić sam fabryki sprzętu medycznego, ale może dostarczyć rozwiązania, dzięki którym producent wprowadzi na rynek lepsze, konkurencyjne urządzenia. Do osiągnięcia celu potrzebna jest żywa współpraca dwóch środowisk – naukowego i biznesowego. Żeby transfer wiedzy i technologii stał się możliwy, w 2012 roku rektor UW powołał spółkę celową UWRC sp. z o.o., która obejmuje udziały w spółkach typu spin-off.

Skuteczna komercjalizacja odkryć i prac badawczo-rozwojowych

Zwiększenie trwałości mRNA - od odkrycia po zastosowania kliniczne w skali ogólnoświatowej. Odkrycie daje nową nadzieję milionom chorych na nowotwory, ludziom obciążonym wrodzonymi wadami genetycznymi i pacjentom oczekującym na autoprzeszczep lub regenerację uszkodzonych, brakujących tkanek. To nowy rozdział w opracowywaniu skutecznych szczepionek genetycznych pozwalających w niedalekiej przyszłości zwalczać m.in. nowotwory złośliwe.

Współpraca Uniwersytetu Warszawskiego z biznesem

Uniwersytet Warszawski pretenduje do roli najważniejszego w kraju centrum innowacji technologicznych, społecznych i kulturowych. Jednocześnie dążymy do coraz większego otwarcia na biznes, czy szerzej, na otoczenie społeczno-gospodarcze. Uważamy, że ściślejsza współpraca z partnerami zewnętrznymi będzie dla uczelni źródłem inspiracji do inicjowania nowych kierunków badań istotnych dla społeczeństwa.

Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej zapewnienia dostęp do najnowocześniejszych technologii badawczych. Dysponuje specjalistycznymi, w pełni wyposażonymi laboratoriami i pracowniami dydaktycznymi, umożliwiającymi prowadzenie zajęć oraz badań w oparciu o nowoczesną aparaturę i oprogramowanie.

Dzięki doskonałej bazie laboratoryjnej ośrodek tworzy infrastrukturę niezbędną do realizacji profesjonalnych badań oraz edukacji wysokiej klasy specjalistów zarówno w dziedzinie geologii, jak i nauk pokrewnych.

Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej

Laboratorium Geofizyczne

Laboratorium Geofizyczne zapewnia możliwość prowadzenia profesjonalnych badań paleomagnetycznych, których celem jest rekonstrukcja dawnych kierunków pola magnetycznego Ziemi oraz datowanie tych kierunków na podstawie pomiaru właściwości magnetycznych w sukcesjach skalnych.

Laboratorium Hydrogeochemiczne i Hydrodynamiczne

Laboratorium Hydrogeochemiczne i Hydrodynamiczne przystosowane jest do wykonywania analiz właściwości fizycznych, mechanicznych i filtracyjnych fizyczno-chemiczne próbek stałych, wód, gruntów, osadów i skał. Jest wyposażone w nowoczesną aparaturę badawczą, umożliwiającą wykonywanie najbardziej precyzyjnych analiz niezbędnych m.in. w datowaniu skał i procesów geologicznych, materiałoznawstwie czy innych dziedzinach nauk, jak: mikrobiologii oraz archeologii.

Laboratorium Kartowania Geologicznego

Laboratorium Kartowania Geologicznego umożliwia realizację wysokiej jakości zajęć dydaktycznych i szkoleniowych z zakresu konstruowania map i przekrojów geologicznych, a także szczegółowej analizy i wizualizacji danych przestrzennych, przy wykorzystaniu najnowszych multimedialnych oraz nowoczesnych metod kartograficznych.

Laboratorium Mikroskopowe

Laboratorium Mikroskopowe daje możliwość prowadzenia profesjonalnych badań oraz korzystania z szerokich możliwości sprzętu optycznego na użytek geologów, biologów i innych naukowców wykorzystujących zaawansowane techniki optyczne zarówno w nauce, jak i w praktyce. Pracownia umożliwia pracę równocześnie na 12 stanowiskach mikroskopowych o sprofilowanym wyposażeniu.

Laboratorium Przygotowania Próbek Geologicznych

W skład kompleksu laboratoriów wchodzą: laboratorium wstępnego przygotowanie próbek, oraz laboratorium przygotowania preparatów geologicznych. Wyposażone w profesjonalny pracownie przystosowane są do precyzyjnego przygotowywania próbek skalnych i preparatów do dalszych badań geologicznych i geofizycznych z użyciem wyspecjalizowanych technik badawczych.

szt.